Úvod / Články / Predmenštruačný syndróm - PMS
Tlačiť

Predmenštruačný syndróm - PMS

Hormonálna nerovnováha

Predmenštruačný syndróm - PMS

Predmenštruačný syndróm sa môže týkať žien každého veku. Raz mesačne, približne dva týždne pred menštruáciou sa začnú zhromažďovať ženské hormóny estrogén a progesterón. Tieto hormóny regulujúce menštruačný cyklus ovplyvňujú centrálnu nervovú sústavu. Obyčajne spolupracujú, problémy však vznikajú vtedy, keď nastane medzi nimi nerovnováha. Keď  získa v tele prevahu hladina estrogénu, zmocní sa nás úzkosť a podráždenosť. Keď preváži progesterón, pociťujeme únavu a depresiu. Ženy trpiace predmenštruačným syndrómom sa sťažujú na rôzne príznaky. Patria k nim akné, opuchy a zvýšená citlivosť pŕs, pocit únavy, nespavosť, podráždený žalúdok, nafukovanie, zápcha alebo hnačka, zmeny chute, bolesti v kĺboch a svaloch, napätosť, podráždenosť, zmeny nálady, precitlivenosť, úzkosť alebo depresia.

Symptómy PMS môžu pomôcť zmierniť zmeny v životnom štýle, lieky na predpis a alternatívne terapie.

Odborníci odporúčajú vyhýbať sa pitiu kávy a čajov, ktoré môžu zvyšovať podráždenosť a napätie. Konzumácia alkoholu môže spôsobiť prehlbovanie depresívnych nálad, zintenzívniť aj bolesti hlavy a únavu, či zvýšiť chuť na sladkosti. Veľmi účinné je pitie dostatočného množstva vody, ktorá podporuje látkovú výmenu v organizme. Náš jedálny lístok by mal byť zostavený zo zdravých potravín s komplexnými sacharidmi a vlákninou, s dostatočným množstvom čerstvého ovocia a zeleniny. Vyvážená strava by mala obsahovať nízky obsah tukov, soli a cukrov. Pri menštruácii dochádza ku strate krvi. Organizmus ženy stráca dvojnásobok až štvornásobok dennej potreby železa, ktorého nedostatok spôsobuje rýchlu únavu a vyšší sklon k infekciám. Množstvo železa sa dá doplniť v strave vhodnými jedlami, ale aj sušenými marhuľami, tekvicovými a slnečnicovými semenami, mandľami alebo sušenými pivovarskými kvasnicami. Vitamín C znižuje menštruačné krvácanie a obmedzuje návaly. Odporúča sa aj užívanie potravinových doplnkov vitamínu B6. Nedostatok vitamínov skupiny B podporuje menštruačné kŕče a silné krvácanie. Vitamíny skupiny B sú dôležité pre správne fungovanie nervov a svalov, sú tiež označované ako energitické vitamíny. K našim denným aktivitám by mali patriť aj cvičenie a pohyb. Pravidelné aeróbne cvičenie 4-6 krát do týždňa je najvhodnejšou prevenciou proti obezite a pomáha udržiavať nielen telo, ale aj myseľ v dobrej kondícii. Stavy pozitívneho myslenia, sústredenia, upokojenia a relaxácie dokážu účinne navodiť aj lekcie jogy. K zdravej životospráve patrí tiež pravidelný a dostatočne dlhý spánok.

Prejavy predmenštrulačného syndrómu vám pomôže zmierniť  prírodný doplnok výživy VILLAROSA, ktorý nájdete v našom internetovom obchode vo forme kapsúl a gélu. Je to výťažok z rastlinných esenciálnych olejov a extrakt z Wild Yamu (Dioscorea Villosa - Smldník chlpatý (pohlavného hormónu, ktorý ovplyvňuje hormonálnu rovnováhu), saponínu (prirodzenej účinnej látky, ktorá napomáha vstrebávanie a znižuje zápaly) a fytoprogesterónu (vyvažujúceho hormónu).

Žensky harmonická VIILAROSA - spoľahlivá a prirodzená pomoc proti nepríjemným príznakom hormonálnej nerovnováhy!

 

Vitamíny a Vitalita

Vaša silná imunita

 

Galéria k článku

Komentáre k článku

Doposiaľ nebol pridaný žiadny komentár.

Komentáre môžu pridávať len registrovaní užívatelia.

Vybrané články

Menopauza

Menopauza

Menopauza - posledná menštruácia v živote ženy.

Kmeňové bunky

Kmeňové bunky

Nový objav, nová kategória v skupine výživových doplnkov - OLIMPIQ® STEMXCELL.

Zelená káva a jej účinky

Zelená káva a jej účinky

Prírodná forma chudnutia. Zelená káva napomáha spaľovať tuky a má antioxidačné účinky.

Tipy na vianočné darčeky

Tipy na vianočné darčeky

Zdravie je to najcennejšie čo máme. Ak nám chýba, nedokážeme si užívať život presne tak, ako by sme chceli.

Vitamíny zo skupiny B (B-komplex)

Vitamíny zo skupiny B (B-komplex)

Dôležité pre zdravie, krásu a vitalitu.

Kozmetika BYAS

Kozmetika BYAS

Optimálna ochrana pleti vďaka exkluzívnej kombinácii morských rias.

Predmenštruačný syndróm - PMS

Predmenštruačný syndróm - PMS

Hormonálna nerovnováha

TOPlist